Un tren turístic fa rutes per mostrar els atractius del Maresme

Durant el 2023, farà rutes a la província de Barcelona per mostrar-ne el patromini cultural. A la comarca, s'ha basat en el modernisme i la gastronomia

En marxa el primer Tren turístic "Barcelona és molt més" que aquest cap de setmana ha fet parada a Mataró. Durant el 2023 farà rutes a la província de Barcelona per mostrar els seus principals atractius. Aquest dissabte ha sortit de l'Estació de França de Barcelona amb destí al Maresme. El tren turístic és un comboi ornamentat amb vinils expressament per l'ocasió amb el que es poden descobrir els encants de la comarca, sobretot en gastronomia i modernisme. Així durant el dia a fet parada a la capital de la comarca i Canet de Mar. Una proposta de la Diputació de Barcelona i RENFE, en col·laboració amb Mataró i elConsorci de Promoció Turística de la Costa del Maresme. 

"L'objectiu és que la gent que visita les comarques de la província de Barcelona ho facin amb mobilitat sostenible i, per tant, era un desig poder col·laborar amb Renfe per poder acostar els nostres viatgers als punts detacats de les comarques de Barcelona. Aquest any hem posat en marxa aquests trens turístics que el primer és el que inaugurem de Barcelona al Maresme" Ana Sánchez, cap de Marketing de la Diputació de Barcelona

Un total de 88 persones han volgut viure aquesta experiència que es tornarà a repetir el 10 de juny. La iniciativa s’emmarca en la celebració del 175è aniversari del tren Mataró – Barcelona, el primer que es va posar en funcionament a la península.

"Vamos vestidos de época modernista, de la inaguración del tren, el primero que funcionó en la península y pensamos pasarlo lo mejor posible." Angel Rodriguez, usuari tren turístic

A Mataró s’ha visitat patrimoni modernista a la Nau Gaudí on s’ha comptat amb una visita teatralitzada, la casa Coll i Regàs i la plaça Gran on també s’ha fet un tastet de gastronomia local amb maduixes de la Vallalta.