Un grup de veïns dels voltants de la Plaça de les Tereses denuncien que per aquesta zona passen prop de 300 autobusos diàriament, un volum de vehicles que consideren perillós per la salut i pel medi ambient.

El volum d’autobusos que diàriament passen per la Plaça de les Tereses i enfilen Torrent amunt torna a ser motiu de queixa veïnal. Els veïns de la zona s’han mobilitzat aquest divendres al matí per denunciar que els prop de 300 autobusos que circulen per aquest tram els generen moltes molèsties. Els principals problemes són el soroll generat amb el pas dels combois al llarg del dia i la contaminació. A més, també relaten que l’alta afluència d’autobusos és perillosa tenint en compte que a la Plaça de les Tereses hi ha un parc infantil i que està just al costat de la sortida d’una escola.
Adrià (veí de la Plaça de les Tereses): El que estem intentant fer és que no passin tants autocars. És perillosíssim. Passen uns 300 autocars al dia. A més, passen pel costat d’una escola amb nens petits, la contaminació, el soroll... A les 12 de la nit encara s’escolta com passen autocars. Horrorós.
Aquest tema però, lamenten, no és nou. De fet, en Jordi, un dels veïns que ha participat aquest divendres al matí a la mobilització afirma que fa poc més d’una dècada ja van intentar emprendre accions per canviar la situació. Llavors però, van acabar desistint.
Jordi (veí del Torrent): Fa 10 o 12 anys ja vam intentar un grup de veïns, gairebé van signar tots els veïns del mateix carrer, i no va haver cap resposta satisfactòria. De fet, al contrari. Això ha augmentat. Cada dia hi ha més autobusos.
Ara busquen reprendre la problemàtica i posar fil a l’agulla perquè es resolgui. Una de les propostes que fan és definir i construir una estació de busos interurbans als afores de la ciutat.
Jordi (veí del Torrent): Entenem que els autobusos de Mataró per algun lloc ha d’haver sortida. Però amb els autobusos de la companyia Casas és tan senzill com, igual que la gent va a l’estació a buscar el tren, també podria anar a una estació de busos que l’Ajuntament ha de saber trobar la ubicació.
Adrià (veí de la Plaça de les Tereses): És reduir. Que els interurbans no passin per aquí i els que són de Mataró, que no passin cada 3-5 minuts, que passin cada quart d’hora. D’aquesta manera intentarem que hi hagi menys probabilitats de què hi hagi menys accidents, que hi hagi atropellaments, que hi hagi menys contaminació...
La mobilització ha arrancat davant de l’Escola Sant Anna de la Plaça de les Tereses, ha baixat pel Carrer Santa Teresa i un cop a la Plaça Santa Anna ha enfilat Riera amunt direcció Ajuntament.