Protecció solar sostenible de primavera a tardor

La Federació d'Associacions de Farmàcies de Catalunya recomana utilitzar fotoprotectors fora de la temporada d'estiu i amb segell ecològic

Aquest dimecres, 21 de setembre, s'acaba oficialment l'estiu. Potser toca guardar la tovallola i les xancletes, però el que encara necessitem és la crema solar. La Federació d'Associacions de Farmàcies de Catalunya recomana utilitzar fotoprotectors de primavera a tardor. A més a més, destaquen que hi ha dies que és més important posar-nos-els que d'altres i no necessàriament va lligat al sol que fa. Com ho podem saber? Gràcies a l'Índex de Protecció Ultravioleta, un indicador europeu que calcula la intensitat de la radiació ultravioleta.

Antoni Torres, president de la Federació d'Associacions de Farmàcies de Catalunya: "L'índex de protecció ultravioleta és una mesura que ens diu com ens afecten a nosaltres els rajos solars a la pell. Com més alt és, pitjor. L'escala va de l'1 a l'11 i a partir de 6 t'has de posar una protecció de 50".

A l'hora d'escollir una crema solar cal saber que n'hi ha algunes de més sostenibles que d'altres. Una part d'aquests filtres que ens posem a la pell per no cremar-nos, quan ens banyem, es queden a l'aigua. És rellevant que quan estan al mar no continuïn actuant com a filtres, perquè poden afectar les espècies que depenen del sol. La FEFAC aconsella comprar protectors solars amb els segells Eco Cert CosmosOrganic, Skin&Ocean Protect, Sea Friendly Formula o  Skin Protect Ocean Respect.

Antoni Torres, president de la Federació d'Associacions de Farmàcies de Catalunya: "La part que queda a l'aigua no deixar de ser un principi actiu que té una activitat: absorbir els rajos ultravioleta. El que fan els protectors és destruir el principi actiu perquè no afecti l'absorció dels rajos ultravioletes per les algues i microorganismes que hi ha a l'aigua".

Tot i que encara no hi ha un estàndard oficial, 36 laboratoris a escala mundial estan treballant per crear un indicador d'ecologia dels seus productes. De moment la FEFAC demana confiar en marques que tinguin cura del medi ambient.