Mataró demana a Adif la instal·lació de topalls hidràulics i balises de control a la via 4 de l'estació de Renfe

xoc tren

Amb la instal·lació de topalls hidràulics i de balises de control de velocitat i frenada a la via 4 de l’estació de Mataró, s’hauria pogut evitar el xoc del tren amb el final de via que va tenir lloc fa quinze dies. La Junta de Portaveus ha aprovat una Declaració Institucional presentada per Junts per Mataró per exigir directament a Adif que executi aquestes obres, llargament reivindicades. Aquest accident era la tercera vegada que es produïa i ja després del de 2012, segurament el més aparatós fins al moment, la Comissió d’Investigació d’Accidents Ferroviaris del Ministeri de Foment va recomanar a Adif la instal·lació dels nous topalls per absorbir i amortir l’impacte en cas d’accident. Un segon informe l’any 2019 va tornar a insistir a Adif les recomanacions d’aquesta instal·lació.

Foment també havia recomanat la col·locació de les balises de control de velocitat i frenada per augmentar la seguretat. Funcionen com a sistema d’alarma automàtica que fa frenar el tren si el conductor no respon. Cap dels dos sistemes va ser finalment instal·lat en aquesta via de Mataró, tot i el seu elevat trànsit de combois. És per aquest fet que ha portat al consistori mataroní a fer un pas endavant i assegura en aquest document, que ha rebut els vots en contra del grup de Ciutadans, que la situació es deu a una falta d’inversió crònica que es porta arrossegant des de fa molt de temps. L’Ajuntament també recorda que del Pla de Rodalies anunciat fa 10 anys només s’ha complert el 14 per cent.

Així doncs, el govern i bona part dels grups de l’oposició requereixen ara a Adif l’execució immediata de la instal·lació d’aquests sistemes de seguretat i prevenció en aquesta via i, en cas de no fer-ho, es compromet a “exercir totes aquelles accions polítiques i legals”, diuen, “per tal que es doni compliment a aquest requeriment”. 

M.Gómez