El desenvolupament del sector del Sorrall, a Cerdanyola, ha de permetre poder habilitar espais dedicats al cultiu d’autoconsum

Mataró ampliarà l’espai dedicat als horts urbans. El desenvolupament del sector del Sorrall, a Cerdanyola, ha de permetre poder habilitar espais dedicats al cultiu d’autoconsum. La idea és promoure-ho més enllà dels jubilats i pensionistes i obrir-ho a altres sectors de població: horts escolars, horts de petites cooperatives per consum propi o altres entitats. L’objectiu és, en qualsevol cas, incrementar les zones verdes i agrícoles a la ciutat. Fins i tot buscant alguna terrassa on ubicar-hi zones de conreu urbà, com ja passa a altres ciutats.
José Antonio Ricis, regidor verd urbà. Volem buscar altres fórmules, per escoles, entitats, cooperatives. Volem incrementar les zones de conreu urbà, i estem mirant de fer alguna prova en alguna terrassa.
A dia d’avui, els horts urbans del Bon Recés són un exemple d’aquest cultiu d’autoconsum que funciona des de fa 12 anys al polígon de Mata-Rocafonda. Adjudicats per primera vegada el gener de 2010, són molts els hortolans que continuen treballant els 50m2de la seva parcel•la. En són moltes les mates de tomàquets, però també hi ha albergínia, cogombre, pebrot o carbassó. L’associació d’hortolans vetlla pel bon funcionament dels espais col•lectius i pel bon veïnatge entre usuaris.
Amb un espai d’una hectària i mitja, la finca del Bon Recés té 56 parcel•les pel conreu d’autoconsum. Els més grans de 55 anys, pensionistes i jubilats poden optar a tenir una d’aquests espais de conreu.