L'Ajuntament comença les obres el pròxim 13 de març, que tindran una durada de 8 mesos i que també serviran per reurbanitzar la zona del carrer Sant Felicià

La zona del Cargol, a la cruïlla del carrer de Sant Felicià amb l'avinguda del Maresme, tindrà una nova rotonda. El giratori, que s'ha de començar a construir el pròxim dilluns dia 13 de març, és el resultat del conveni que la Generalitat i l'Ajuntament van signar el 2019 quan es va cedir la titularitat de la carretera al seu pas pel municipi.
De fet, el projecte ha estat redactat per la Generalitat, i l'Ajuntament assumeix ara l'execució de les obres, que duraran 8 mesos i que, per tant, es preveu que finalitzin abans d'acabar aquest any.
L'alcalde de Mataró, David Bote, ha destacat que els treballs, que tenen un cost de més de 641.000 euros i es financen amb els ajuts europeus Next Generation, han de contribuir a la pacificació de l'N-II.
David Bote, alcalde de Mataró: Aquest projecte és una peça més de la nova N-II, una carretera que ha de ser molt més urbana, molt més cívica i menys barrera entre la ciutat i el mar. També forma part d'aquesta transformació del front marítim.
L'Ajuntament defensa que l'actuació ofereix una solució més adequada i segura als moviments d'entrada i sortida dels vehicles que accedeixin a la platja i al passeig Marítim a través del pas del Cargol. A més, també s'assenyala que la rotonda ha de servir per fer el canvi de sentit de circulació venint de l'estació i permet eliminar els semàfors que hi ha a l'altura dels carrers Sant Antoni, Sant Felicià i Balmes.
Pel que fa a les afectacions al trànsit, mentre durin les feines, la circulació de vehicles es veurà limitada, però no es preveu tallar la carretera en cap moment i es mantindrà, com a mínim, un carril per sentit.
Juan Carlos Jerez, regidor de Mobilitat: El trànsit de l'N-II hi guanyarà molt, però sobretot descongestiona els carrers que donen a l'avinguda del Maresme, com ara Lepant, Balmes i Sant Antoni. Aquella zona interior millorarà molt. Hem respectat els guals i una de les novetats és que la parada de bus estarà al costat de l'avinguda del Maresme.
El projecte preveu també convertir l'actual carrer Sant Felicià en un vial de plataforma única. Una reurbanització que l'Ajuntament considera que serà compatible amb la implantació en el futur del carril bici, que projecta la Generalitat i que ha de creuar tota la comarca del Maresme.
La futura N-II
La rotonda del Cargol és, segons l'Ajuntament de Mataró, un pas més en la transformació de la Nacional 2, per convertir-la en una via més cívica i, sobretot, més pacificada. Una actuació que se suma al giratori que s'ha construït també a la zona de Sant Simó fa un any. Però a la ciutat hi ha altres projectes que també s'emmarquen en la voluntat de capgirar el rol que fins ara té aquesta carretera Nacional. El desenvolupament urbanístic del sector d'Iveco, la reforma de la ronda Barceló que inclou també un nou pas subterrani que connecti amb el Port o la nova estació de Rodalies, són algunes de les principals apostes de la ciutat perquè l'N-II deixi de ser una barrera al mar i es potenciï la façana marítima de la capital del Maresme.