L'anella ciclista serà una realitat el 2021

A finals d’any començaran les obres de l’anella ciclista. L’Ajuntament ha aprovat el projecte executiu de l’anella ciclista, amb el que es duplicarà la xarxa de carrils bici de Mataró. El projecte preveu construir 8,6 quilòmetres de carrils bici segregats del trànsit motoritzat i que se sumaran als gairebé 8 quilòmetres existents. D’aquesta manera, un cop estigui finalitzades les obres, la ciutat comptarà amb un traçat únic i circular de 16 quilòmetres de carrils bici. Les obres tindran una durada de 8 mesos.

En total s’habilitaran 12 nous trams, dos més dels que es van preveure durant la presentació del projecte el setembre passat. Aquests trams transcorreran pels límits del Centre i l’Eixample i connectaran amb els polígons industrials, el TecnoCampus i l’estació de Renfe, entre d’altres. També hi hauran vies que comunicaran el perímetre amb el centre de Mataró i amb Argentona, Cabrera de Mar i Sant Andreu de Llavaneres. 

El cost de les obres serà de prop d’1 milió d’euros i comptaran amb una subvenció de poc més de 410 mil euros dels Fons Europeus de Desenvolupament Regional (FEDER). Entre els treballs que es faran hi ha la pavimentació i reposició d’elements de vialitat, la modificació de semàfors i senyalitzacions verticals i horitzontals, elements de protecció, aparcaments de bicicletes i plataformes d’accés a autobusos.

L’anella ciclista s’emmarca en el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Mataró del 2018 i en el pacte per a la Mobilitat del 2016. El projecte té l’objectiu de facilitar i incentivar l’ús quotidià de la bicicleta per als desplaçaments en detriment del vehicle privat. El repte pel 2024 establert en el nou Pla de Mobilitat és que la meitat dels desplaçaments que es fan a Mataró siguin amb bicicleta o a peu.

 

Informa: S.Ruiz