L’ADN de la roba d’Helena Jubany no pertany a Xavi Jiménez

El jutjat d’Instrucció 2 de Sabadell ha ordenat noves diligències per comparar el perfil genètic de Jiménez, únic imputat del cas, amb altres mostres trobades al cos de la mataronina

Les mostres d’ADN de la roba que duia Helena Jubany el dia del seu assassinat no coincideixen amb les de Xavi Jiménez, l’únic imputat del cas. El jutjat de primera instancia número 2 de Sabadell, ha ordenat noves diligències a petició de la família Jubany, per comparar el perfil genètic de Jiménez amb altres mostres trobades.

L’ADN de la roba, analitzat pel laboratori de la Policia Científica del Cos Nacional, ha conclòs que un home va tocar la roba de la víctima, però no va ser Xavi Jiménez. Les mostres de l’ADN vaginal i de l’ungla, realitzades pel laboratori de l’Institut Nacional de Toxicologia, encara no han estat comparades amb les de l’imputat. En les mostres vaginals s’hi ha detectat un perfil masculí i a les de l’ungla no es concreta si es tracta d’un home o una dona. Un cop arribin els resultats d'ADN s’obrirà la possibilitat que el jutge instructor acordi la comparativa amb mostres d’altres possibles implicats en l’assassinat.

En cada mostra realitzada s’han fet anàlisis diferents, fet que dificulta la comparació d’ADN. La família d’Helena Jubany ha demanat al jutge fer les màximes comparatives, tant per excloure o incloure com per saber quanta gent ha pogut participar en el crim.