Floristes i llibreters estimen haver facturat per Sant Jordi només un 15% respecte l’any anterior

Internet va suposar una vàlvula d’oxigen tant pels floristes com pels llibreters durant la Diada de Sant Jordi. Amb les persianes baixades, la xarxa i el telèfon van ser els únics canals per estar en contacte amb els clients. Els dos sectors havien fet una crida a l’adquisició tant de roses com de llibres a través d’establiments oficials i sembla que finalment, les vendes d’aquest any representaran entre un 10 i un 15% del total que es fa facturar al Sant Jordi anterior. 

En el cas dels floristes, molts van haver de penjar el cartell de ‘no acceptem més comandes’ a les seves pàgines web. A pocs dies de la Diada els encàrrecs superaven les expectatives i els professionals de la flor es van veure obligats a refusar moltes comandes per la impossibilitat d’assumir més repartiments i per falta de gènere. 

Pel que fa als llibreters, el nombre d’ingressos encara no s’ha pogut xifrar ja que molts formen part del projecte Llibreries Obertes. Aquesta campanya d’Òmnium anima a comprar llibres online i anar-los a recollir una vegada tornin a obrir-se les llibreries. En línies generals però, el sector mostra preocupació per veure quants llibreters podran reprendre l’activitat en un futur.

Després de Sant Jordi, tant el Gremi de Llibreters com el de Floristes van difondre un comunicat en el qual agraïen que la població hagués optat pels comerços de proximitat. D’altra banda, també animen a continuar recolzant aquests negocis perquè puguin tornar a obrir les seves portes tant bon punt se’ls hi permeti.

Informa: L.Sanmiquel / J.Peñaranda