Enllestida la protecció de la via del tren entre Mataró i Cabrera

Les obres han reforçat l’escullera com a solució als perjudicis que els temporals provocaven a la circulació dels trens en aquest tram de la línia ferroviària

Punt final a les obres per construir l'escullera per protegir la línia de tren entre Mataró i Cabrera. Els treballs han restituït i reforçat aquest tram per minimitzar els efectes adversos que els temporals marítims provoquen sobre la infraestructura i instal·lacions ferroviàries.

Aquest tram, d'una mica més de 2 quilòmetres, compta ara amb una franja protectora d'entre 8 i 16 metres d'amplada construïda amb pedres de grans dimensions. També s'hi ha instal·lat uns pilars per consolidar l'estructura, entre altres accions que tenen com a objectiu reforçat l'estructura davant les onades i la força del mar.

Recordem que aquesta intervenció s'ha portat a terme per resoldre els múltiples endarreriments que es produïen a la línia R1 i R11 a conseqüència dels efectes adversos que els temporals marítims tenien sobre la infraestructura i les instal·lacions ferroviàries, com l'impacte de les inundacions a la via i avaries en la senyalització, els sistemes d'electrificació o les instal·lacions de seguretat.

Tot i que les obres havien de tenir una durada de nou mesos, finalment s’han endarrerit. El mes de març però ja es va avançar que quedarien finalitzades aquest estiu. De tota manera, els treballs s’ha dut a terme sense afectar les circulacions de les línies R1 i R11 de Rodalies. El cost total de l’obra ha ascendit a més de 12 milions d'euros.