El turisme de proximitat al Maresme es duplica durant el 2020

Bo i la mala temporada que ha causat la Covid-19 el 83.1% de turistes han estat espanyols

El turisme de proximitat al Maresme es duplica durant el 2020

Bo i la mala temporada turística que ha generat la pandèmia, la crisi de la Covid-19 ha duplicat percentualment el turisme nacional a la comarca del Maresme. Segons l’Informe d’ocupació d’allotjaments turístics de la província de Barcelona Tourism Data System, durant aquest 2020 el 83.1% de turistes han estat espanyols i un 87,2% d’aquests han estat catalans. Aquestes dades reflecteixen la preferència dels viatgers durant la pandèmia a moure’s dins el mateix territori i evitar grans desplaçaments. I és que l’any 2019 el turisme espanyol va representar el 40.3% dels visitants que rebia la comarca. 

Joaquim Arnó, president del Consorci de Promoció Turística del maresme ha dit que "la temporada turística d’aquest any no ha estat per tirar coets, però que gràcies a la captació de clients de proximitat durant el mes d’agost es va poder arribar a ocupar un terç de les places d’allotjaments disponibles". Les zones rurals són les que han tingut més bones xifres arribant, fins i tot, al 60% de la seva l’ocupació, mentre que els grans establiments són els que n’han sortit més perjudicats.

"Del milió i mig de places disponibles durant el mes d'agost se'n van ocupar 500.000. Com que el turisme estranger va disminuir, el nacional va augmentar i el percentatge d'aquest turisme de proximitat va fer que doblés percentualment el d'altres anys".

Per altra banda, i com era d’esperar, el percentatge de turisme estranger motivat pel tancament de fronteres d’alguns països ha baixat. El 2019 va ser del 59,7% i aquest 2020 ha estat del 16,8%. Arnó, però, ha volgut destacar  que la voluntat d’aquests turistes era tornar i que un 40% dels estrangers que visiten la comarca són fidels.

"Aquells turistes estrangers que fins ara venien a casa nostra van voler seguir venint. No van deixar de venir per culpa nostra sinó perquè els van tancar les fronteres"

La pandèmia, diu Arnó, ha obert un nou mercat, l’autòcton, que quedava arraconat i que seria interessant de potenciar i conservar. Al mateix temps, que es pretén recuperar el turisme estranger, que és el que aporta més riquesa.