El Servei d'Habitatge ha rebut 170 consultes des de finals de març

Fins a 170 mataronins s’han adreçat des del 30 de març al Servei d’Habitatge de Mataró per rebre assessorament sobre les diverses mesures impulsades en matèria d’habitatge arran de la crisi del coronavirus. La majoria de les consultes, un total de 163, han estat de persones que tenen problemes per poder pagar el lloguer. També s’han adreçat a aquest servei municipal 4 persones que no poden pagar l’hipoteca i 3 propietaris que tenen conflictes amb els llogaters. Segons l’Ajuntament més d’un centenar dels casos ja han estat resolts. El consistori també detalla que en 55 dels casos s’ha arribat a un acord amb el propietari de l’habitatge, 30 han estat derivats a Benestar Social, 8 al Servei de Mediació i 4 tenen la situació judicialitzada amb un advocat d’ofici.

La informació que s’ofereix des del Servei d’Habitatge té relació amb les ajudes posades en marxa per les administracions com l’ajornament o condonació del pagament de la renda en el cas de grans tenidors, els microcrèdits per al pagament del lloguer o les subvencions al pagament del lloguer. També sobre la suspensió dels desnonaments en llars vulnerables i la pròrroga de sis mesos dels contractes de lloguer.

Les consultes es poden fer al correu electrònic habitatge@ajmataro.cat o al telèfon 637 47 04 61 de dilluns a divendres de 10 a 13h.