El Risknat creu necessari substituir la línia R1 de Rodalies per un “Metro del Maresme”

Traslladar l’actual línia R1 de Rodalies de primera línia de mar a l’interior dels municipis del Maresme. Aquesta és la solució a mig-llarg termini del Grup de Recerca en Riscos Naturals de la Universitat de Barcelona, el Risknat, als problemes generats pels últims temporals, com el Glòria, sobre aquesta infraestructura. Una problemàtica que pot incrementar-se, segons el geòleg del Col·legi de Geòlegs de Catalunya i membre del Risknat, Joan Manuel Vilaplana, perquè l’augment del nivell del mar causat pel canvi climàtic provocarà que l’aigua cada cop entri més a l’interior. Segons Vilaplana, amb la creació d’un “Metro del Maresme” se solucionarien, per una banda, els problemes ferroviaris, però també permetria recuperar amplada per a les platges, que segons el geòleg són la millor defensa contra els temporals. Amb tot, la solució plantejada és ampliar la línia L2 del metro de Barcelona des de Badalona fins a Mataró. Una ampliació que geotècnicament seria viable de construir a nivell.

La solució plantejada per Vilaplana seria crear una línia similar al Metro del Vallès, que connecta Barcelona amb els municipis del Vallès Occidental. Una solució que permetria, segons Joan Manuel Vilpalana, augmentar molt més la freqüència de pas que la de l’actual línia R1.

 

Informa: S.Ruiz/ TV Badalona