El patrimoni ferroviari centra una jornada al Cafè de Mar

Recordar i potenciar el patrimoni ferroviari de Mataró són els objectius de la 7a Jornada de patrimoni històric i ferroviari que té lloc avui al Cafè de Mar. Un acte emmarcat dins la programació de la fira ferroviària Mataró Tren que tindrà lloc aquest cap de setmana al TecnoCampus coincidint amb el 170è aniversari de la posada en marxa del primer ferrocarril de la península ibèrica que connectava Mataró amb Barcelona. Durant la jornada, hi ha diverses ponències sobre la seguretat ferroviària en els trens històrics, la importància de la línia del Maresme en la industrialització de Catalunya o una avaluació tècnica i econòmica de les primeres locomotores del ferrocarril Mataró-Barcelona. Segons l’alcalde de Mataró, David Bote, és necessari rememorar la primera línia de ferrocarril de la península com un fet diferenciador de la ciutat. Un patrimoni que creu que es pot potenciar a través de la fira ferroviària, però també en altres àmbits com l’educació.

A nivell català, el President de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Ricard Font, creu que també és necessari divulgar i posar a disposició dels ciutadans el patrimoni ferroviari de Catalunya. Entre d’altres propostes, Font considera que es podrien potenciar els trens turístics o crear un museu que pugui aglutinar la història del transport català, com té el Regne Unit. Font, a més, creu indispensable posar en marxa un fons digital que permeti tant l’estudi com la divulgació del patrimoni ferroviari català arreu del món.

La jornada, anomenada  “El tren de Mataró: patrimoni i paisatge ferroviari”, ha comptat amb la presència, entre d’altres, del director General d’Estratègia i Desenvolupament de Renfe, Manel Villalante; del cap d’enginyeria del Museu Nacional del Ferrocarril del Regne Unit; o Thomas Joindot, director general de SNCF, gestors de la xarxa ferroviària francesa.

 

Informa: S.Ruiz