El Maresme vol vendre experiències que posicionin la comarca com a destinació turística

Foto: Mataró Audiovisual

El Consorci de Promoció Turística del Maresme aposta per vendre experiències que posicionin la comarca com a destinació. La voluntat és articular tota l’oferta de serveis del territori perquè el potencial client pugui tenir-la ben articulada i localitzar-la i adquirir-la de manera fàcil. Una proposta que contempla que el sector públic i el privat sumin esforços. El Consorci concentraria els serveis de negocis diversos que poden anar des d’un guia turístic, els àpats en un restaurant o l’estada en un allotjament. El fet de vendre-ho tot junt permetria a més rebaixar costos. Ho explica el president del Consorci de Promoció Turística del Maresme, Joaquim Arnó.

Es tracta d’una de les iniciatives que el Consorci ha impulsat per continuar posicionat turísticament el Maresme com a destinació i més tenint en compte la crisi sanitària. Precisament, amb l’inici del confinament, l’ens comarcal va apostar per donar suport tècnic i informatiu al sector privat. Una de les mesures que es va posar en marxa va ser un cicle de webinars amb consellers de govern i altres actors de l’àrea empresarial com Foment del treball. Aquest primer cicle es va allargar fins a principis de juliol i, tenint en compte l’èxit que va tenir, se n’ha programat un altre a principis d’octubre. La voluntat d’aquests cicles ha estat donar als empresaris possibles perspectives en aquests moments d’incertesa. Ho ha explicat el president del Consorci de Promoció Turística del Maresme, Joaquim Arnó.

Tot i que s’ha hagut de suspendre algunes activitats que es posen en marxa com a companyes turístiques d’estiu, s’han pogut mantenir algunes accions sobretot de turisme familiar com les rutes de la iaia, la xarxa de senders o els camins i rutes turístiques que s’han pogut habilitat amb els fons FEDER. Algunes d’elles s’ha treballat per poder oferir-les abans.

Informa: C.Sánchez