El Consell Gaudí reunit a Mataró aprova impulsar un Pla Estratègic

Descentralitzar les visites dels edificis d’Antoni Gaudí a Barcelona i blindar la marca de l’arquitecte són dos dels principals eixos del Pla Estratègic Gaudí 2021-2026. Un pla que s’ha acordat començar a impulsar aquest matí en el marc del Consell Gaudí. La consellera de Cultura de la Generalitat, Mariàngela Vilallonga, ha presidit aquesta trobada entre tots els gestors de patrimoni de l’arquitecte reusenc. Una reunió que es fa cada any a la Nau Gaudí de Mataró, però que a causa dels successos polítics dels darrers anys no se celebrava des del 2017. En el marc d’aquest  pla estratègic, la consellera de Cultura ha explicat que a dia d’avui la Sagrada Família, el Park Güell i la Pedrera són els tres elements arquitectònics més visitats de Gaudí. A tall d’exemple, Vilallonga ha explicat que el cònsol de Corea li va explicar que cada any 600 mil coreans van a Barcelona per conèixer aquests espais arquitectònics. La voluntat, però, és que aquests visitants coneguin tota l’obra  que va deixar l’arquitecte modernista a Catalunya. Per tot això, també considera important que la marca “Gaudí” sigui sinònim de rigor.

La recerca és un altres dels principals eixos del Pla Estratègic que s’ha començat a elaborar aquest matí. Segons la consellera de Cultura, és necessari seguir fent recerca per poder conèixer i transmetre millor l’obra de Gaudí.

El Consell Gaudí va néixer l’any 2014, amb l’objectiu de fomentar, difondre i vetllar l’impuls del patrimoni de Gaudí. La seva creació es va emmarcar en el 130è aniversari de la primera obra de l’arquitecte reusenc.

Informa: S.Ruiz