El 54.4% de comerços enquestats de Mataró no volen realitzar cap acció digital

Més de la meitat dels comerços enquestats de Mataró afirmen que no realitzaran cap acció digital per als seus negocis de cara el 2021. Aquest és un dels resultats que ha obtingut l'estudi 'El procés de transformació digital del comerç de Mataró per adaptar-se a l'economia global' que ha realitzat la professora i col·laboradora dels estudis d'economia i empresa de la UOC, Dolors Guillen. Segons l'estudi, que ha recollit la visió de 201 comerços de la ciutat, els comerciants no volen realitzar canvis tot i la dificultat afegida que ha portat el coronavirus a aquells establiments únicament físics. Argumenten que el cost és la barrera de transformació digital més gran, seguit per la manca de personal qualificat, però també hi ha un 24.4% dels enquestats que mostren resistència al canvi.

Un altre dels aspectes que s'ha visibilitat és la falta de comunicació entre els comerços i els ciutadans i és que un percentatge molt important de clients no tenen coneixement de les plataformes de compra dels establiments.

Curiosament també s'ha vist que els comerços no associats a entitats s'han digitalitzat més que no pas aquells que reben suport. En aquest sentit creuen que aquestes entitats, també recolzades pel consistori, enfoquen les seves accions al carrer en comptes de fer-ho en vies digitals.

En aquest sentit, Guillen conclou que no es pot menystenir el canal online perquè s’estaria deixant fora una part del mercat potencial, i proposa que s'incloguin plans de formació pels botiguers. Pròximament presentarà l'estudi al consistori i als comerços per mostrar-los les conclusions extretes.

Informa: J.Peñaranda

 

 

Tags: