El 061 continua desbordat per la crisi del coronavirus

Trucar al 061 i que et respongui un operador s’ha convertit aquests dies en una missió gairebé impossible. I és que el servei està rebent una mitjana de 32.000 trucades diàries, cinc vegades més que abans de la crisi del coronavirus.

Conscient que el 061 està desbordat, el Departament de Salut va posar en marxa fa pocs dies l’aplicació STOP COVID19 CAT, un recurs que fins ara han utilitzat unes 740.000 persones i mitjançant el qual unes 100.000 ja han comunicat que tenien símptomes de la malaltia. Però l’aplicació no ha resolt el problema de moltes persones que necessiten atenció mèdica per d’altres motius.

Salut aconsella baixar-se l'aplicació i trucar al 061 abans que desplaçar-se als centres d’atenció primària (CAP) i als hospitals per evitar-hi el col·lapse. Per a casos no urgents, recomana fer les consultes que calgui a través d'un altre recurs: La Meva Salut. Però la situació angoixa molts usuaris del servei sanitari, tant els que sospiten patir coronavirus com aquells que, per exemple, tenen una urgència pediàtrica i no poden contactar amb un metge. Els veïns de Mataró no són cap excepció en aquest sentit i així ho estan denunciant a través de xarxes socials com Facebook i Twitter.

Per fer front a l’allau de trucades, el 061 va duplicar la setmana passada la xifra d’operadors telefònics i d’infermers i va incorporar diversos epidemiòlegs per millorar l’atenció telefònica. Ara, el servei està treballant perquè entre dimecres i dijous d’aquesta setmana es multipliqui la seva capacitat de resposta.

Informa: B.Doñate.