Creu Roja proposa replantejar serveis i potenciar el servei comunitari de cara al futur

Creu Roja atén 470 persones diàriament a Mataró a conseqüència dels efectes de la crisi sanitària. L’entitat ha estat una de les que ha encapçalat la tasca de suport a les persones que s’han quedat sense recursos per la crisi de la COVID-19. Efectes molt negatius que també han comportat molta solidaritat. Si bé es va haver de prescindir dels voluntaris majors de seixanta anys per evitar riscos per la seva salut, al voltant de 150 persones joves es van oferir com a voluntàries a la ciutat des de l’inici de la pandèmia. Entre les seves tasques, portar gairebé un centenar de menús diàriament a la gent gran que feia els àpats als casals o recollir la medicació de persones amb risc a l’Hospital de Mataró, entre d’altres.

Des de Creu Roja de Mataró alerten que la present està sent una de les crisis més importants, tant a nivell econòmic com social, dels darrers cent anys i que per això cal una reflexió. Segons el coordinador de Creu Roja de Mataró, Santi de Arcos, cal replantejar els serveis, establir aliances i potenciar al màxim el servei comunitari. Pràctiques ben freqüents aquests dies com veïns que feien la compra o llençaven la brossa a la gent gran del seu bloc, assegura que haurien de convertir-se en una manera de fer habitual.

La Creu Roja ha treballat des de l’inici de la pandèmia amb la campanya “Creu Roja respon”. Una iniciativa amb la qual a Mataró s’han lliurat 45.000 euros en targetes precarregades amb 100 euros per comerços de proximitat per a persones que avui dia encara no han cobrat l’ERTO.