
Caritas Interparroquial de Mataró demana ajuda a la ciutadania per poder mantenir l'actual ritme d'atenció. El president de l'entitat, Joan Radó, explicava en una entrevista al Mirador que actualment encara són capaços d'atendre totes les persones que es dirigeixen a Caritas, però que les previsions de futur no són bones. Segons Radó, l'any passat l'entitat va tancar amb un dèficit de poc més de 100 mil euros i aquest any els comptes són similars als de l'anterior. De moment, han pogut assumir el creixement d'usuaris gràcies a un fons econòmic propi, però de cara al futur veuen complicat poder-lo mantenir. Per poder aguantar l'impacte econòmic, volen fidelitzar les noves persones que han contribuït durant l'estat d'alarma amb Caritas.
Durant el 2019, Càritas va atendre poc més de 2.700 persones, un 2'1% de la població de Mataró. En canvi, aquest any, només durant els tres mesos de confinament, de març a juny, s'han atès més de 1.100 persones.
Segons explica Radó, el perfil de les persones que han atès a Caritas ha variat poc respecte a l'any passat. Tot i això, s'han trobat amb casos que mai havien requerit l'ajuda de l'entitat i d'altres que s'havien dirigit a Càritas en el passat i que ho havien deixat de fer perquè la seva situació havia millorat.
Radó també explica que una de les ajudes està augmentant a causa del confinament són els ajuts al lloguer. Durant els mesos de confinament han ajudat a pagar gairebé una vintena de lloguers, sobretot de gent que havia perdut la feina a causa de la pandèmia.
Entre mitjans d'abril i finals de juny, des de Càritas Interparroquial de Mataró també van lliurar 912 peces de roba a 47 famílies de la ciutat. També van entregar 229 peces de roba a la Creu Roja per a les persones sense sostre que va acollir l'Espai Gatassa.
El Centre de Suport Alimentari l'Entorn, que gestionen entre Càritas i la Creu Roja, va atendre més de 600 famílies durant el confinament.