Adif no va instal·lar les mesures de seguretat recomanades per Foment després de l’accident de 2012

Adif no ha implantat les mesures de seguretat que el Ministeri de Foment va recomanar “estudiar” en l’informe arran de l’accident de l’any 2012 a l’estació de Rodalies de Mataró. En aquest informe es recomanava a l’Administració d’Infraestructures Ferroviàries que s’estudiés “la possibilitat d’instal·lar” balises per controlar la velocitat dels trens en vies amb topall i topalls que “absorbeixin i esmorteixin l’impacte dels trens en aquelles vies amb un alt número de trens de viatges que finalitzin el seu recorregut”.

Des d’Adif expliquen que la licitació per la instal·lació dels topalls hidràulics s’ha fet, però va quedar deserta i que s’està buscant la fórmula per instal·lar-los tal i com han fet en d’altres estacions d’arreu de Catalunya. D’altra banda, remarquen que la conclusió de l’informe especificava que l’accident del 2012 va ser causat per un error humà del conductor i que la instal·lació d’aquestes mesures va ser una recomanació que es va fer.

 

Informa: S.Ruiz