L'onada d’assalts en aquests establiments ha posat en alerta els professionals de la ciutat. En només tres anys, més de meitat dels negocis han estat víctimes d'atracaments

Les farmàcies de Mataró han decidit passar al contraatac i anuncien que contractaran vigilància privada per protegir els negocis. L'onada de robatoris en aquests establiments ha posat en alerta els professionals de la ciutat, que admeten que se senten atemorits.
El Col·legi de Farmacèutics de Barcelona apunta que només aquest mes de novembre s'han registrat fins a 4 assalts consumats i un intent frustrat. A més, en un d'ells, a la Farmàcia Subirats de Rocafonda, hi han entrat dues vegades en menys de quinze dies, una en ple dia i, l'altra, de nit. La situació ha arribat al punt que més de la meitat de les 39 farmàcies que hi ha a Mataró, han sofert un atracament o un robatori en els últims tres anys.
Carmina Subirans, coordinadora del Maresme del Col·legi de Farmacèutics: La situació es complicada perquè des del 2019, tenim comptabilitzats fins a 44 robatoris i atracaments. Davant d'aquesta allau hem de mobilitzar-nos i autoprotegir-nos d'alguna manera. Sabem que les policies no poden estar davant de cada farmàcia, però el problema continua
La intenció és que els vigilants, que començaran a treballar abans d'acabar l'any, puguin fer rondes sobretot a les nits, quan tenen lloc la majoria dels robatoris i serveixin per dissuadir els lladres i alertar la Policia Local i els Mossos d'Esquadra en cas de detectar moviments sospitosos. La mesura ja es va posar en marxa el 2021 durant la pandèmica en un altre repunt d'atracaments, que també va encendre totes les alarmes al col·lectiu. Una solució que va ajudar a reduir els incidents, com a mínim, de forma temporal, segons els afectats.
Com en aquell moment, els farmacèutics asseguren que els delinqüents estan ben organitzats, rebenten les persianes i s'enduen les caixes en qüestió de segons.
Carmina Subirans: Sabem exactament el que han de fer i el que volen, van directament a la zona dels diners i no agafen res més.
Malgrat extremar les mesures de protecció dels establiments amb la instal·lació de càmeres, alarmes o vidres especials, la sensació d'inseguretat del col·lectiu és absoluta. No tant pels diners que es perden, que sovint són quantitats petites, sinó per les destrosses que ocasionen als locals.
Una història que es repeteix
Com fa gairebé dos anys, les farmàcies s'han convertit en l'objectiu dels lladres de la ciutat. Aleshores un dels establiments que va ser especialment castigat va ser el de Vista Alegre. A ells, els hi van entrar en poc més d'un any 6 cops. Però aquest no és un cas especial. El Col·legi de Farmacèutics de Barcelona explica que hi ha altres negocis on hi ha robat 3, 4 o 5 vegades des del 2019. Els darrers casos han estat al barri de l'Havana i de Via Europa, però també n'hi ha hagut a Rocafonda, i un intent a Cerdanyola. Des de la Federació d'Associacions de Farmacèutics de Catalunya, afirmen que la situació a Mataró és del tot excepcional i no es pot comparar a cap altra ciutat catalana. El president de la patronal farmacèutica, Antoni Torres valora positivament la iniciativa dels professionals de la ciutat d'implementar seguretat privada com a mesura d'autoprotecció.
Informa: Ll.Martínez/ I.Torres