Dieta mediterrània, esport i planificació: claus per a una vida saludable

Les verdures, fruites i llegums són la base de la dieta mediterrània. En menor mesura, també hem de consumir làctics, peix, carn i ous.

La dieta mediterrània i una bona planificació són claus per seguir una alimentació saludable després de vacances. Una bona alimentació és bàsica per tenir un bon estat de salut i evitar malalties o patologies diverses. A vegades, però, costa de seguir, sobretot després de l’estiu quan normalment ens relaxament més a nivell alimentari. És per això que amb la tornada a la rutina és bo també tornar a planificar què menjarem cada dia, que aquests menús siguin equilibrats i fer cinc àpats al dia. Verdures, fruites i llegums són la base del a dieta mediterrània i són aliments que hem d’incorporar en el nostre dia a dia, ja que a més de ser saludables també ajuden a satisfer la gana. En menor mesura, també hem de consumir làctics, peix, carn i ous. També és important beure entre un 1,5L i 2L d’aigua al dia.

En canvi, si volem mantenir una bona alimentació ens hem d’allunyar de les begudes ensucrades i els alcohols d’alta graduació. I en cas d’anar a fer el vermut, és preferible allunyar-nos dels fregits i optar per altres tapes més saludables.

A més de seguir una dieta equilibrada, també és important incorporar l’esport a la nostra rutina. Ja sigui setmanalment o diàriament, és bo realitzar exercici físic adaptat al nivell de cadascú. Caminar, córrer o anar en bicicleta són alguns dels esports que podem sumar per millorar la qualitat de vida. Tant el canvi d’hàbits alimentaris i esportius, això sí, requereixen constància i no voler arribar ràpid als objectius marcats

Per conèixer idees d’exemples de menús saludables, el portal Canal Salut de la Generalitat té un repositori digital amb centenars de receptes que podem incorporar en els nostres àpats.