CatSalut i l’Hospital hauran d’indemnitzar una família amb més de 240.000 euros

L’Audiència Provincial de Barcelona ratifica que el mal diagnosi d’un tumor maligne a un pacient va impedir que aquest rebés el tractament que necessitava a temps

8 anys més tard, l’Audiència Provincial de Barcelona ha ratificat que el Servei Català de Salut i l’Hospital de Mataró, a través de l’asseguradora Zurich, hauran d’indemnitzar la família d’un pacient que al 2013 va rebre un mal diagnosi d’un tumor i va acabar morint 3 anys més tard. Aquest error, consideren, va impedir que l’home tingués l’oportunitat de tractar-se a temps de la malaltia. 

Els fets daten del 2013, va ser llavors quan aquest home va acudir a l’Hospital de Mataró on se li va practicar una punció per aspiració amb agulla fina. La diagnosi que es va fer dels resultats indicava que el pacient presentava un tumor benigne. 15 mesos després, l’home va començar a presentar símptomes com ara pèrdua de pes, diarrees abundants, coloració groguenca de la pell, entre d’altres. Davant d’aquesta nova situació, va decidir repetir-se la prova. El resultat, aquesta vegada, va concloure que patia un tumor malgine. 

És per això que 8 anys després l’Audiència Provincial de Barcelona ha ratificat la sentència que obliga a CatSalut i a l’Hospital de Mataró ha pagar  248.724 euros a la família del difunt en concepte d’indemnització. Tot i que no asseguren que haver rebut el tractament adequat hagués salvat la seva vida, probablement hauria millorat les expectatives i qualitat de vida del pacient fins l’agost del 2016, any en el qual va morir. 

Referent a aquesta qüestió, el Consorci Sanitari del Maresme ha fet saber a Mataró Audiovisual que des de l’Hospital no valoren temes jurídics que afecten persones individuals del centre. 

Informa: L.Sanmiquel