Torre Barceló, el gratacel mataroní previst per l’abril del 2024

L’Ajuntament de Mataró preveu que la construcció d’aquest edifici acabi coincidint amb la finalització del projecte d’urbanització de l’entorn.

Fotografia: tvmataró

Han arrencat les feines d’arranjament dels terrenys on s’hi construirà la Torre Barceló, al solar que dona a l’Avinguda Maresme amb la Ronda Barceló. Aquest és el pas previ a l’inici de les obres que alçaran el nou edifici de referència a l’skyline de Mataró.

A dia d’avui, l’empresa promotora (Rolatana de Servicios y Gestiones) està pendent de presentar al departament de llicències del consistori una autorització validada per l’Agència Catalana de Residus que certifiqui que els terrenys no estan contaminats arran de l’activitat industrial que s’hi havia dut a terme en un passat. Una vegada entregat aquest certificat, el departament corresponent tramitarà la llicència d’obres.

El que ja està validat per la comissió territorial d’urbanisme és el projecte de la Torre Barceló que determina com serà l’edifici: 26 plantes, un màxim de 192 habitatges lliures, 2.500 m2 de sostre comercial o d’oficines ubicats en un sòcol i a les plantes inferiors i un aparcament en dues plantes subterrànies. Pel que fa al pla d’urbanització, la junta de govern va aprovar a principis de mes el projecte presentat per PUMSA. Un projecte que es troba en fase d’exposició pública perquè la ciutadania pugui fer les aportacions que consideri.

Està previst que la Torre Barceló quedi enllestida l’abril del 2024, data en la qual coincidirà amb la finalització de la urbanització de l’entorn de l’edifici (entre l’Avinguda Maresme i el carrer Méndez Núñez). Aquestes darreres obres són les que van a càrrec de PUMSA i estan valorades en 687.987,78€ (IVA inclòs).

Properament, està previst que es convoqui una roda de premsa conjunta dels serveis d’urbanisme de l’Ajuntament, els propietaris de la Torre Barceló i els arquitectes de l’estudi Batlle i Roig.

El camí que portarà al que serà l’inici de les obres de la Torre Barceló no haurà estat pas fàcil. La seva construcció va ser aprovada el 2009 però va quedar encallada gairebé 10 anys. El motiu va ser que en el planejament inicial es contemplava que el promotor de l’obra de la Torre Barceló havia de fer-se càrrec també del cost de la construcció del pas al Port de Mataró, una vinculació que va quedar desestimada per diverses sentències del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. És per això que el 2018 es va tornar a proposar un nou planejament en el qual es desvinculava la construcció del pas subterrani dels propietaris del sector. Aquest pla però tampoc va arribar a executar-se perquè, finalment, el promotor va desistir.

Una vegada atribuïdes les obres tant de la Torre Barceló com de la urbanització del seu entorn, queda pendent la construcció del pas subterrani que ha de connectar amb el Port de Mataró. Tal com ha pogut saber tvmataró a través de l’Ajuntament de Mataró, actualment hi ha una comissió integrada pel consistori i ADIF que hi està treballant i que avança “a bon ritme”.