La urbanització d’Iveco Pegaso millorarà la connectivitat de Mataró

La ubicació del museu Bassat a l'antiga farinera Ylla i Alberch segueix a l’aire i depèn d’aconseguir la inversió necessària

La urbanització del sector d'Iveco-Pegaso/Farinera millorarà la connectivitat entre punts clau de la ciutat, com el Tecnocampus, el centre, l’estació i els polígons  i oferirà una millor imatge per l’entrada de la ciutat. Ho ha assegurat la regidora d’Urbanisme, Núria Moreno, que ha detallat que les obres de construcció, que aixecaran més de 700 habitatges i 3 equipaments, començaran a mitjans o finals de l’any que ve. Primer, cal acabar d’enderrocar construccions, com alguna d’Adif,  netejar la zona i habilitar les instal·lacions d’aigua i reg.

Dels tres equipaments que s’emplaçaran en aquest sector, un d’ells serà el que s’instal·larà a l'antiga farinera Ylla i Alberch. Un conjunt industrial catalogat com a Bé Cultural d'Interès Local, que compta amb un nivell de protecció per a la façana, la volumetria i l'estructura amb arcs parabòlics de l'edifici. De fet, des de l’inici de la relació entre Mataró i la Fundació Carmen i Lluís Bassat, els seus promotors van manifestar la seva voluntat d’instal·lar en aquesta farinera un museu que acollís la seva col·lecció. La regidora d’Urbanisme assegura que encara no es pot determinar l’ús d’aquest equipament i que acabi acollint la col·lecció Bassat és, afirma, una qüestió més d’inversió que de voluntats.

El publicista Lluís Bassat assegurava a finals de l’any passat als micròfons de Mataró Audiovisual que mantenia la intenció d’obrir a la capital del Maresme el museu que aculli la seva col·lecció, formada per més de 3.000 obres. De fet, Bassat afirmava que l’única opció per a ell era la d’ubicar aquest museu a l’antiga farinera situada a l’illa de la Torre Barceló. En aquell moment assenyalava que l’únic que falta són els diners necessaris per poder tirar endavant la restauració de l’edifici i la seva museïtzació.

Informa: C.Sánchez