×

Missatge d'error

Notice: Undefined index: und a include() (línia 84 de /var/www/vhosts/mataroaudiovisual.cat/httpsdocs/sites/all/themes/mataroaudiovisual07/templates/node/node.tpl.php).

La primera fase de les obres del port, acabada l'estiu vinent

Les obres de remodelació del Port començaran el primer trimestre de 2020 i s’executaran en tres fases. S’hi destinaran, com ja s’ha explicat, 5,6 milions d’euros i la remodelació s’aborda amb recursos propis del port. En una primera, entre març i juny de l’any vinent s’actuarà per remodelar la zona comercial, els accessos i els serveis. Serà en aquesta primera fase en la que es farà el volum més gran d’inversió econòmica amb 2,7M d’euros. Unes obres que haurien d’estar acabades el mes de juny. El mes de gener se’n farà la licitació i la previsió és que comencin durant el mes de març. Isidre Gavín, Secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, ha explicat durant la roda de premsa, que l’objectiu d’aquesta reestructuració és el d’aconseguir una infraestructura més sostenible, amb més capacitat i més atractiu, tant per les activitats nàutiques com les comercials. Tot plegat per convertir-lo, diu Gavin, en un “port de referència a tota la costa catalana”.

En una segona fase entre setembre de 2020 i març de 2021 s’actuarà sobre el dic de recer del port. Com han explicat, tant el secretari d’infraestructures com la gerent del port, s’adaptarà el dic al canvi climàtic, intentant així reduir els estralls que causen els temporals de mar. Així s’ha demostrat en els darrers temporals que han fet més vulnerable el port amb onades que sobrepassen el braç i amb l’agitació que el fort vent causa en aigües portuàries. L’execució comportarà reforçar l’escullera, malmesa per les fortes onades. A més també es construirà un tacó de 90 metres que protegirà la bocana del port del vent de garbí. Finalment, en tot el braç del port s’hi construirà un botaones, un mur d’1,2 metres d’alçada que no taparà la visió sobre el mar, que farà rebotar les onades i impedirà que entrin a la zona portuària.

Aquesta és la part més complexa de les obres, perquè s’ha d’actuar al fons marí i necessita avaluació ambiental. Un informe que triga uns sis mesos en estar enllestit. Al final d’aquesta fase, entre gener i abril de 2021, es farà la tercera fase en la que es millorarà el paviment, les xarxes de serveis i el pantalà R, perquè la maquinària pesada que es necessita per executar la segona fase podria fer-lo malbé.

Informa: C.Salad/ M.Torres