L’Ajuntament contracta set persones per inspeccionar pisos buits o en mal estat

Es vol inspeccionar 900 habitatges de Mataró fins a finals d’any amb l’objectiu de mobilitzar pisos buits al mercat de lloguer amb acords amb els propietaris, projectes com el Lloguem o la borsa d’habitatge

Fotografia: Mataró Audiovisual

L’Ajuntament incorpora un equip de treball per inspeccionar pisos buits o en mal estat de Mataró. El grup està format per set professionals amb perfils diversos com administratius, juristes, inspectors i arquitectes que han de permetre tant fer inspeccions, com els tràmits administratius i sancionadors. L’objectiu principal d’aquest nou programa és el de mobilitzar pisos buits al mercat de lloguer, segons va explicar la regidora d’Habitatge Sarai Martínez en la presentació d’aquest nou equip. És per això que s’inspeccionaran 900 habitatges fins a finals d’any amb la voluntat de reduir un 4% els pisos desocupats de la ciutat. Es preveu poder declarar “utilització anòmala per desocupació permanent” de 229 habitatges i instruir com a mínim 6 ordres de conservació.

Amb la mobilització d’habitatges buits que es pugui generar a través d’aquest programa es vol resoldre el perjudici que crea a la ciutadania el fet que hi hagi habitatges buits a la ciutat.

Tot i que la llei, segons Sarai Martínez, contempla sancions de fins a 60 mil euros o expropiacions, la regidora d’Habitatge explica que aquesta nova oficina no té un objectiu sancionador. La voluntat, explica, és arribar acords amb els propietaris per incorporar els habitatges a projectes com el Lloguem!, la borsa d’habitatge o altres.    

Durant el primer tram d’aquest 2021 s’ha fet una prova pilot d’aquest servei que ha acabat amb 140 inspeccions i 6 procediments d’utilització anòmala per desocupació.

 

Informa: S.Ruiz