L’Ajuntament compensa la reducció d’usuaris del Mataró Bus a causa del coronavirus

Les conseqüències de la crisi del coronavirus comencen a quantificar-se amb xifres. Segons l’Ajuntament de Mataró el passatge del Mataró Bus durant el confinament ha baixat exponencialment. De fet, el regidor de mobilitat, Juan Carlos Jerez, ha explicat que durant el mes de febrer es van perdre el 50 per cent dels passatgers respecte a l’any anterior, el mes d’abril el 88,65, el mes de maig el 80,64 i la previsió pel mes de juny és del 68 per cert, també respecte al 2019. Una davallada que l’Ajuntament creu que es traduirà en una desviació d’1,6 milions d’euros a finals d’any. 

El consistori assegura estar pendent de la ‘Federación Española de Municipios y Provincias’ (FEMP) que posa a disposició diferents fons econòmics per la reactivació social i econòmica dels ens públics, amb accions concretes a les administracions locals. Una d’aquestes ajudes és un fons extraordinari pel transport públic urbà que cobreix el dèficit generat precisament per aquest servei públic. Una mesura a la qual vol accedir l’Ajuntament de Mataró per tal d’obtenir un retorn del dèficit generat aquests mesos. Com a Ajuntament, però també com a operador del servei de Mataró Bus, el consistori també justifica el dèficit setmanalment a l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU). 

L’explicació del consistori ha arribat al Ple Municipal de juny a petició d’Esquerra Republicana-MÉS que ha preguntat també pel nou contracte del servei de Mataró Bus. Jerez ha explicat que “es farà quan toqui” a través de les “projeccions i dades reals”. Unes dades que segons el regidor sortiran de l’informe econòmic actualitzat a través de l’evolució dels ingressos de Mataró Bus al llarg de l’any.

Informa: M.Gómez