Entitats celebren l’alliberament dels peatges de l’autopista del Maresme

peatge

Les entitats Preservem el Maresme i Aturem C-32 han celebrat l'anunci de la fi de la concessió i dels peatges de l'autopista del Maresme, prevista per l'agost de l'any que ve. A través d'un comunicat les dues plataformes afirmen que, si es concreta la proposta, pot suposar "una fita històrica" . En el document es posa de manifest que l'alliberament dels peatges pot ser una "oportunitat de revertir les nefastes polítiques de mobilitat i infraestructures". En el text també s'apunta que aquesta "oportunitat" hauria de servir igualment "per acabar amb l'explotació de la ciutadania per part d'Abertis, per convertir la Nacional II en una via pacificada" o per "assolir un transport públic de qualitat.

Amb tot, les dues entitats alerten en el comunicat que, per altra banda, la Generalitat ha insistit a presentar un nou projecte d'allargar la C-32 de Tordera a Lloret de Mar. Segons les plataformes això comportarà un peatge a l'ombra per Abertis, la destrucció d'espais naturals i la promoció del vehicle privat. En aquest sentit, les plataformes titllen aquest projecte com a "incompatible amb una mobilitat sostenible", a més d'assenyalar que suposaria "la continuïtat de la hipoteca pública amb Abertis".
Les plataformes conclouen que "caldrà elaborar i desenvolupar, amb la màxima participació, una nova planificació que prioritzi el transport públic, la xarxa de carrils bicicleta i per a vianants, els vehicles compartits i la transformació de la C-32 en una via que faciliti la pacificació definitiva de la Nacional II."
Aquest comunicat arriba després que divendres passat la Generalitat anunciés la licitació de l'Estudi de la mobilitat al corredor de la C-32 al Maresme amb l'alliberament del peatge.
La C-32, antigament coneguda com a A-19, es va inaugurar el 2 de juliol del 1969 en el seu tram entre Montgat i Mataró, convertint-se així en la primera autopista de pagament de l'Estat.
Les primeres anàlisis sobre els efectes que tindrà l'alliberament dels peatges de la C-32 xifren entre 6.000 i 15.000 vehicles diaris la reducció de trànsit que tindrà la N-II, fet que permetrà pacificar aquesta via.

 

Informa: Ll.Arcal