El transport públic es pagarà per "distàncies reals" i freqüència d'ús a partir del 2021

El conseller de Territori i Sostenibilitat emplaça els mataronins a esperar a la T-Mobilitat davant les reclamacions que Mataró formi part de la zona tarifària 2. És la resposta de la Generalitat a la reclamació de l’Ajuntament de la capital del Maresme, que havia posat sobre la taula les queixes pel que fa als nous títols de transport públic. La petició del consistori mataroní passa per incloure Mataró a la zona tarifària dos. Calvet assegura que la resposta a la preocupació “lícita i legítima” del Maresme sobre el cost del transport públic és que el 2020 s’ha afavorit l’ús habitual del transport públic i l’any que ve es pagarà en funció de les distàncies reals i del nombre de vegades que s’utilitzi. Escoltem Damià Calvet, conseller de Territori i Sostenibilitat.

Calvet també ha assegurat que no han modificat substancialment el sistema de corones tarifàries, que té 20 anys, perquè a l’actual suport analògic dels bitllets ho impediria per costos. Precisament, el conseller ha volgut remarcar que les noves tarifes de transport públic estan funcionant i que les dades apunten que no s’han equivocat amb l’aposta.

Mataró reclama històricament formar part de la zona tarifària 2. Precisament, s’ha fet palès amb una declaració institucional que demana acabar amb els actuals greuges comparatius amb els municipis de l’Àrea Metropolitana i com a reconeixement a la capitalitat de comarca i realitat metropolitana.

Informa: C.Sánchez

Tags: