El Cami Ral es transformarà en favor dels vianants i bicicletes

Un Camí Ral pensat per a vianants i bicicletes, amb més arbres i harmonitzat urbanísticament. Aquesta és la proposta presentada pel govern municipal, emmarcada en el Pla d’Impuls al Centre, per reurbanitzar el tram del Camí Ral entre els carrers Cooperativa i Lepant de cara el 2021. La reurbanització comportarà l’eliminació del carril bus per poder eixamplar les voreres i afegir un carril bici direcció Barcelona. Des de l’Ajuntament indiquen que la intensitat de pas actual de vehicles i autobusos pel Camí Ral és inferior a la capacitat de la via. Això permet que vehicles privats, bicicletes i els autobusos de la línia 3 del Mataró Bus circularan per un únic carril que estarà limitat a 30 quilometres per hora. El regidor de Mobilitat, Juan Carlos Jerez, explica que aquest canvi respon a la voluntat de connectar tota Mataró amb bicicleta o caminant.

Per harmonitzar urbanísticament la zona, es modificarà puntualment el Pla General d’Ordenació per no haver d’endarrerir els edificis, com passa actualment, i recuperar així l’alineació antiga de les cases de cos o dels habitatges burgesos del segle XX. També es regularà l’alçada dels nous edificis o els que es reformin, que haurà de ser de com a màxim  3 plantes en primera línia i 4 en segona línia i s’establirà que les mitgeres que quedin visibles s’hauran de convertir en façanes. La regidora d'Urbanisme i responsable del Pla d'Impuls del Centre, Núria Moreno, explica que l’objectiu d’aquesta canvi en l’urbanisme és millorar la imatge del Camí Ral i convertir-lo en un eix comercial i cultural, connectant la Riera amb el TecnoCampus.

El projecte de reurbanització es troba en fase de redacció i es preveu que s’aprovi inicialment al Ple ordinari del mes de setembre. Està previst que les obres comencin el primer semestre del 2021.

 

Informa: S.Ruiz