Aprovada inicialment l’ordenança de mobilitat

La nova ordenança pretén donar prioritat als vianants i adaptar la ciutat de Mataró a les noves formes de desplaçament

Nova ordenança de mobilitat a la ciutat de Mataró. El Ple aprova inicialment amb els vots en contra de Junts per Mataró aquest document, que pretén donar prioritat als vianants de la ciutat i adaptar-se, així, a les noves formes de desplaçament. Una ordenança que contempla, com ha dit el regidor de mobilitat, Juan Carlos Jerez, “aspectes innovadors” especialment en la regulació de vehicles de mobilitat personal.  A més a més, té en compte els vehicles abandonats, inclou per primer cop zones de baixes emissions, parla de les illes de vianants i residencials, de zones de distribució urbana de mercaderies i ordena els itineraris d’accés als sectors industrials. Un dels punts més esperats era, precisament, la regulació dels vehicles de mobilitat personal, especialment pels patinets elèctrics. Sobre el document, s’haurà de portar casc obligatori, no es podrà portar acompanyant, caldrà una assegurança de responsabilitat civil obligatòria pels que estiguin destinats a activitats econòmiques i està prevista la prohibició de circulació d’aquests vehicles per voreres, andanes o passejos, entre altres aspectes.

Des d’ERC-MÉS es mostren satisfets amb l’ordenança presentada per part del govern. Un document que ha acceptat total o parcialment bona part de les al·legacions del principal partit de l’oposició. El seu líder, Francesc Teixidó, ha assegurat que el document inclou molts aspectes, però que a ells els preocupa el compliment de la normativa. Qui també ha vist amb bons ulls la proposta ha estat la formació de Ciutadans. Per la seva part han demanat un pla de comunicació “eficient” per informar a tots els veïns de la ciutat de Mataró dels canvis que regula aquesta nova ordenança.

Un dels grans inconvenients que ha portat a la formació de Junts per Mataró a votar en contra de l’ordenança ha estat l’extensió d’aquesta. De fet, consta de 150 articles i 11 annexes i, segons Xavier Font, regidor del partit, calia sintetitzar i fer-la més entenedora.

El 2018 ja es va prendre la decisió de modificar l’ordenança de circulació i transports de mercaderies perilloses perquè Mataró tingués un instrument adaptat a la normativa i que servís per transformar el municipi a una ciutat amb més qualitat de vida, més pacífica, més saludable i més sostenible. Tot plegat s’ha treballat també en la línia amb el Pacte per la Mobilitat aprovat el 2016 i amb el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible aprovat el març d’aquest any. L’aprovació definitiva de la nova ordenança de mobilitat haurà de tenir lloc en els pròxims mesos.

Informa: M.Gómez