"És inacceptable pagar una millora per Barcelona i entorns a costa de les altres corones tarifàries"

El govern considera que el canvi en les tarifes del transport públic perjudica directament als ciutadans de la segona i tercera corona metropolitana com ara Mataró. Segons el regidor de mobilitat Juan Carlos Jerez, les modificacions en el preu del transport púbic s'han fet pensant sobretot en els barcelonins i barcelonines i en els ciutadans de l’àrea metropolitana. Es rebaixa el preu de la T-Mes que ara passarà a anomenar-se T-Usual i permetrà viatges il·limitats durant 30 dies, però s’apuja el preu de la T-10, ara T-Casual i del bitllet senzill, molt més usats per aquelles persones que es desplacen de la segona i tercera corona a la capital catalana de forma forçosa, segons afirma Jerez, per fer-hi tràmits, gestions o anar a l'hospital. En aquest sentit afirma, que des de la ciutat es plantejen presentar al·legacions a l'AMTU en relació a aquestes modificacions de les tarifes.

Jerez ha titllat "d'inacceptable", que tot i que Mataró es troba a tant sols 24 quilòmetres de Barcelona, segueixi pertanyen a la zona tarifaria 3. Un "doble peatge" al que ara caldrà afegir-hi aquest augment en les tarifes en bitllets tant usats com la T-10. També considera que és imprescindible que la Generalitat plantegi inversions substancials per millorar el transport públic, amb més freqüències i més combois, per tal de convertir-lo en una opció de desplaçament prioritària pels usuaris.

Finalment s’ha referit a les restriccions en la circulació de vehicles d’altes emissions que a partir de l’1 de gener posarà en marxa Barcelona. Una mesura que Jerez aprova, però que afirma, cal que vingui acompanya d’altres accions, com destinar més recursos al transport públic o la planificació de grans aparcaments de dissuasió a la zona perifèrica de la ciutat que per ara no s’han fet.  

Informa: A.Gual