Manifest per denunciar el menysteniment de l'ATM a Mataró amb les noves tarifes de transport públic

Els municipis de fora de l’àrea metropolitana de Barcelona que conformen l’AMTU es comencen a organitzar i a analitzar l’impacte de les noves de tarifes del transport públic. Aquests municipis, entre els que hi figura Mataró, estan preparant un manifest per denunciar el menysteniment que van patir per part de l’ATM a l’hora de dissenyar els nous títols de transport.

El regidor de Mobilitat, Juan Carlos Jerez, explica que amb un mes encara és complicat estimar com afectarà econòmicament la implementació dels nous títols al Mataró Bus i a l’Ajuntament. El que sí que s’ha pogut extrapolar és el cost que tindrà la T-16, que passa de tenir un cost de 35 euros de gestió a ser gratuïta. A més, es redueix a la meitat el preu que reben les empreses de transport per part de les validacions d’aquest abonament. Tot i que no avança dades, Jerez explica que l’impacte pot ser similar a la posada en marxa del Carnet Blau per a gent gran, ja que una quantitat important de persones passaran a utilitzar el transport públic de manera semigratuïta. Amb tot, el regidor de Mobilitat explica que intentaran minimitzar aquest descens d’ingressos amb la millora del servei i l’augment de passatge.

Segons Jerez, durant una reunió d’ajuntaments de l’AMTU de fora de l’àrea metropolitana es va posar de manifest que la majoria de municipis comparteixen uns greuges similars arran del canvi de tarifes. A més del descens d’ingressos, molts municipis també se senten discriminats per les zones tarifàries i les modificacions que es van produir durant l’any passat.

Una qüestió que segons el regidor de Mobilitat l’ATM va assegurar que es resoldria amb la posada en marxa de la T-Mobilitat. Amb la creació d’aquest nou bitllet està previst que se suprimeixin les zones tarifàries i es cobri per quilometratge i freqüència d’ús. Jerez, però, assegura que quan es posi en marxa la T-Mobilitat aquest any i probablement també durant el 2021 (quan s’ha d’implementar de manera generalitzada) només serà un integrador de les tarifes existents.

Recordem que amb l’entrada del 2020, l’ATM va posar en funcionament la T-Casual (substituta de la T-10) i la T-Usual (substituta de la T-Mes, la T-50/30 i la T-Trimestre).

Informa: S.Ruiz