La Federació Espanyola de Natació ha donat per vàlida la 19a plaça a Sardenya i el mataroní podrà disputar el Campionat del Món del Japó

El nedador del CN Mataró ha disputat aquest cap de setmana el Campionat d'Espanya d'aigües obertes. Guillem Pujol no ha pogut treure una valoració positiva, ja que en la prova dels 10km del divendres va haver de retirar-se per problemes de salut, cosa que li va impedir també participar en els 5km del dissabte.
L'abandonament en les dues proves, però, no afecta els objectius d'un Pujol que vol estar als Jocs Olímpics de París 2024. Les opcions, de fet, es mantenen intactes després que l'àrea tècnica de la federació hagi validat la 19a posició aconseguida en el Mundial de Sardenya fa dues setmanes. D'aquesta manera, el mataroní podrà competir en el Campionat del Món de Fukuoka, al Japó, que es disputarà del 15 al 20 de juliol.
Guillem Pujol: El meu objectiu és estar en el TOP-16 per poder participar en el Mundial de Doha de l'any que ve i allà repetir la marca per accedir als JJOO. Crec que aquesta és la via més realista tenint en compte que no estic dins dels millors del món ara mateix, però tot pot passar.
L'equip espanyol està conformat per Ángela Martínez, Candela Sánchez i Carlos Garach amb qui Guillem Pujol participarà en els 10km. Paula Otera disputarà la prova de relleus de 4x1500 metres, on el del CN Mataró també hi serà present.