El Satorras aposta per la ràdio com a eina d'aprenentatge

L'alumnat de tercer d'ESO millora l’expressió oral i afronta nous reptes tecnològics creant un noticiari fictici

Aquesta és la benvinguda a un dels noticiaris que graven els alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Alexandre Satorras. Un total de 125 alumnes fan recerca d’informació i elaboren notícies fictícies al llarg del primer i segon trimestre per acabar gravant un petit informatiu radiofònic. La gravació la fan a l’estudi que han creat a l’entrada en un petit espai proper a l’entrada del centre. Es donen pas els uns als altres per fer realitat el seu projecte radiofònic. La d’aquest any és la tercera edició d’aquesta experiència transversal per la qual ha apostat el Satorras, que confirma que serveix a l’alumnat per assimilar el procés d’aprenentatge, millorar l’expressió oral i afrontar nous reptes tecnològics.

Abans de fer el procés de gravació a l’estudi de ràdio, l’alumnat fa una cerca sobre els orígens i els inicis de la ràdio i després busquen els temes per elaborar de guió, tot en col·laboració amb un el seu equip. Una petita redacció en la que cada membre escull la seva secció, presenta les notícies més destacades i quadren la durada de tot l’informatiu. L’alumnat té clar que el més complicat és buscar la informació i redactar les notícies i demostra una gran inventiva a l’hora d’escriure els continguts.

La posada en escena davant dels micròfons permet a l’alumnat mostrar la feina que fa setmanes que preparen. Un dels elements que reforça l’aprenentatge en aquest projecte és la fórmula motivadora i engrescadora d’acostar el coneixement a l’alumnat.

Informa: C.Sánchez/J.Catalán  

Tags: