El Mar Mediterrània ensenya la Llengua de Signes Catalana a l’alumnat

Amb motiu del Dia de la Llengua de Signes Catalana, que se celebra aquest divendres, l'IE Mar Mediterrània ha organitzat una setmana d'activitats a infantil, primària i secundària per visualitzar aquesta llengua

Fotografia: tvmataró

La Jessiah ha estat ensenyant aquesta setmana a dir els colors en la Llengua de Signes Catalana als seus amics de P4. Ella és una de les sis alumnes amb sordesa de l’IE Mar Mediterrània i aquesta setmana ha conduit alguna de les activitats que s’han fet al centre en el marc del Dia de la Llengua de Signes Catalana. Ho ha fet acompanyada de l’Eli Renom, la responsable del Suport Intensiu d’Audició i Llenguatge de l’IE Mar Mediterrània. Una feina de sensibilització que s’ha fet tant a infantil, com a primària i secundària i que també es treballa durant el curs.

Eli Renom, responsable del Suport Intensiu d’Audició i Llenguatge de l’IE Mar Mediterrània: El dia 3 de juny es va oficialitzar la Llengua de Signes Catalana i vam decidir que seria una bona oportunitat per visualitzar aquesta llengua ja que tenim sis alumnes sords escolaritzats aquí a l’escola. Durant el curs també fem tallers de sensibilització, sobretot a les classes on tenim aquests alumnes perquè els seus companys puguin interioritzar les dificultats que poden tenir. Però a més, sempre que celebrem Nadal o alguna festa a l’escola fem cançons o poemes utilitzant la llengua de signes.

A primària, durant aquesta setmana han après a diferenciar la representació manual de les lletres de la llengua de signes, amb enigmes i cançons. La Hajar és alumna de sisè i també té discapacitat auditiva. Aquesta setmana els seus amics han après a comunicar-se amb ella.

Haja Serroukh, alumna de 6è B: M’agrada fer servir la llengua de signes per parlar amb els companys.

Gnima Ndome i Widad El Hamrie alumnes de 6è B: Ens ha agradat aprendre’n perquè ‘mola’ fer-ho i podem parlar amb signes amb la Hajar.

Nour Taki, alumne de 6è B: He après a fer el meu nom i puc parlar amb la Hajar amb signes.

A secundària, han après vocabulari bàsic com “bon dia”, “bona tarda” o “com estàs?” La Laila i en Jesús són dos alumnes d’ESO que també tenen sordesa. La llengua de signes els permet seguir millor les classes i els agradaria poder-la aprendre amb més detall per comunicar-se amb altre gent.

Laila El Makthari, alumna de 1r d’ESO: És com sentir-nos únics perquè quan saps com funciona la llengua de signes tens una professora que la fa servir amb tu i els demés fan la resta. Et permet entendre-ho tot i no perdre’t durant la classe. M’agradaria aprendre-la a parlar per comunicar-me amb altres persones que també tenen problemes per escoltar.

Jesús Urbañez, alumne de 2n d’ESO: Quan era petit i aprenia a parlar ja feia signes amb el meu pare. M’agradaria comunicar-me amb els meus amics amb llengua de signes.

La Llengua de Sgines Catalana és una de les 300 llengües de signes que hi ha arreu del món. Va néixer l’any 1800 i té més de 25 mil parlants, la meitat són persones amb discapacitat auditiva. Una llengua que, des d’aquesta setmana, també coneixen els alumnes de l’IE Mar Mediterrània.

 

Informa: S.Ruiz