Els centres educatius lamenten que no es posi fil a l’agulla. L’avançament de l’inici de les classes, les assignacions d’última hora o la calor són alguns dels punts de conflicte que es mantenen oberts

L’equip docent de l’Escola Camí del Mig ha començat el curs posant sobre la taula les reclamacions que s’arrosseguen des de fa temps. Tot i la convocatòria de vaga, el claustre d’aquest centre ha decidit no adherir-s’hi perquè no ho trobaven just per a l’alumnat. Però tampoc han volgut quedar-se callats. Els mestres s’han vestit de groc, han pintat pancartes i a l’entrada i a la sortida, davant les famílies i els estudiants, han exposat els canvis que demanen.
Begoña Arroyo, coordinadora de cicle mitjà de l’Escola Camí del Mig: “L’any passat, quan ens van colar el gol d’haver de començar abans, teníem les tardes per poder continuar preparant coses. Preparar un curs no és venir a l’escola, instal·lar-te a la classe i ja està. S’ha de preparar l’aula, saber quins alumnes rebré i com són, preparar feina per a ells, fer reunions amb els companys perquè tots treballem a l’una i seguir així el projecte del centre...”
Les reclamacions de les escoles no són noves. El curs passat ja van alertar que amb l’avançament de l’inici de les classes els quedava molt poc marge per preparar-ho tot. A això se li afegeix la tardança en els nomenaments. Avui, per exemple, han començat al Camí del Mig dues mestres que no coneixien el centre, la seva dinàmica, els companys ni els alumnes.
Begoña Arroyo, coordinadora de cicle mitjà de l’Escola Camí del Mig: “Els polítics s’omplen la boca amb la inclusió. No n’hi ha, no existeix si no ens donen uns recursos. Cada vegada ens treuen més mestres, ens donen menys facilitats. Estimem molt la nostra feina i volem fer-la amb cara i ulls, però cada vegada ens ho posen més difícil”
Però començar el curs uns dies abans també implica conviure amb les altes temperatures.
Begoña Arroyo, coordinadora de cicle mitjà de l’Escola Camí del Mig: “Fa molta calor. Les escoles no estan preparades per acollir 27 alumnes en una aula on només hi ha un ventilador que ens van regalar l’any passat d’aquest de peu que remouen l’aire calent i només arriba als que estan més a prop”
Des dels centres lamenten que la il·lusió d’un dia com aquest quedi eclipsada per la manca de recursos.