Prop de 300 alumnes construeixen una maqueta de grans dimensions de Mataró

Es tracta d'un projecte on hi ha participat 4 centres educatius de la ciutat

Prop de 300 alumnes de secundària de quatre centres de Mataró han construït una maqueta de la ciutat de grans dimensions. Aquest resultat, que es pot veure aquests dies a la biblioteca Pompeu Fabra de la capital del Maresme, es tradueix en una maqueta de més de 80 m². En ella s'hi pot veure un mapa de Mataró amb alguns dels seus edificis més singulars construïts per crear un efecte tridimensional.

Així, edificis com l'ajuntament, el Mataró Parc, la Nau Gaudí o l'estació de tren cobren dimensió sobre el mapa, de manera que el visitant es pot situar ràpidament en qualsevol d'aquests punts de referència i copsar on estan situats sobre el mapa de la ciutat.

Roser García, coordinadora del projecte i professora de l'institut Damià Campeny, explica que l'objectiu no era altre que "la necessitat de tenir un context per poder ensenyar geometria pel grup de primer a quart d'ESO". Tal com explica García, després de buscar un context al projecte, en aquest cas la ciutat de Mataró, l'altre repte era poder fer aquest projecte en xarxa i implicar els diferents centres educatius de la ciutat.

La coordinadora del projecte explica que un cop presentada la idea, es van repartir la feina entre tots els centres que s'hi van voler sumar. En aquest cas van ser l'Institut-Escola Àngela Bransuela, l'Institut Alexandre Satorras i l'institut Laia l'Arquera, a banda del mateix Damià Campeny.

García també manifesta que la iniciativa es va començar a gestar aquest curs, i ha estat des del gener fins ara que els alumnes han ideat, dissenyat i creat el que ara és el resultat final tot i els impediments causats per la pandèmia. La professora també comenta que els alumnes s'han fet molt seu el projecte.

Tal com recorda García, el "Maquetem Mataró" sorgeix de la creació de la seqüència didàctica de geometria del Grup Vilatzara, un equip de formació i d'innovació de matemàtiques de l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona, que té com a objectiu millorar l'aprenentatge de la matemàtiques.
Finalment, la coordinadora del projecte també va expressar el seu desig de que en properes edicions es puguin involucrar en la iniciativa més centres educatius i més departaments d'aquests.

 

Informa: Ll. Arcal