Public Brewing, cervesa artesana maresmenca de quilòmetre zero

La fàbrica, que ha obert fa un any i està situada entre Mataró i Cabrera de Mar, produeix mensualment fins a 5.000 litres d'aquesta beguda

Per al vermut, per a dinar o sopar o, simplement, per gaudir-la en bona companyia. La cervesa és, segurament, una de les begudes més populars i més consumides al món. En els darrers anys, petits emprenedors de cerveses artesanes han aconseguit fer-se un lloc en un mercat a l'alça. De fet, cada vegada és més habitual trobar-ne a les cartes dels bars i restaurants d'arreu del país.

El Maresme no n'ha quedat al marge i entre Mataró i Cabrera de Mar, els socis Eduard Martínez i Oriol Pàmies, han obert Pubric Brewing, una petita fàbrica que elabora cervesa de quilòmetre zero.

Eduard Martínez (fundador de Public Brewing i cerveser): Els caps que dirigeixen això van decidir donar una nova vida al local i van contactar amb mi perquè revitalitzés aquest espai cerveser. Ja tenia al cap una marca de cervesa que és aquesta: Públic Brewing. Una idea de negoci que també va sorgir durant la pandèmia.

Mensualment, fan entre 4.000 i 5.000 litres de birra. Una producció petita, que venen de seguida i que segueix procediments poc automatitzats. Fan ús de la tecnologia actual però respectant la puresa dels ingredients i els temps de maduració. De moment, compten amb una línia bàsica de tres cerveses, però els clients saben que cada mes hi afegeixen dues novetats limitades.

Eduard Martínez (fundador de Public Brewing i cerveser): Hem començat amb una línia bàsica de tres cerveses basades en la baixa fermentació, és a dir, el que es coneix com a lagers, que són un tipus de cervesa que tenen un rang de sabors que la gent desconeix i que nosaltres intentem fer valdre.

Un dels principals reptes passa també per la innovació. A banda de la millora del procés de producció com ara presentar el producte enllaunat, també es tracta de jugar amb les tendències actuals del mercat, sense perdre l'essència d'aquesta beguda i aprofitar les matèries primeres que els hi aporten productors de proximitat.

Oriol Pàmies (responsable de vendes de Public Brewing): Tampoc volem entrar a fons en tenir constantment novetats. El cert és que tot el que hem fet ho hem venut. Volem que el client tingui un producte fresc perquè cada quinze dies en pot tenir de nou.

Amb un any de vida, han aconseguit introduir el seu producte a França i a Itàlia, i fidelitzar clients a diferents municipis del Maresme. El repte passa ara per ampliar el mercat i expandir-se a la resta de l'Estat espanyol.

Informa: Ll. Martínez / J. Dormuà