Oberts els ajuts de fins a 3.000 per la digitalització de comerç i restauració

L'Ajuntament destina 100.000 euros a subvencionar accions que posin al dia els negocis mataronins

L’Ajuntament destina 100.000 euros a impulsar la digitalització del comerç i la restauració de Mataró. La convocatòria s’ha obert aquesta setmana i atorgarà  el 50 per cent del cost brut del projecte o accions de digitalització amb un màxim de 3.000 euros per sol·licitant. Uns ajuts que sorgeixen de la Taula de Reconstrucció Social i Econòmica de Mataró. Precisament, la taula va anunciar a la seva darrera reunió la voluntat d’ampliar els recursos d’aquests ajuts per poder arribar al màxim d’empreses possible. A la convocatòria s’hi poden acollir establiments amb seu a Mataró, autònoms, petites o micro empreses que facin venda o servei directe al públic, botigues franquiciades i parades de mercats públics i privats. També és requisit imprescindible que la despesa o pressupost per les accions de digitalització s’hagin fet al llarg d’aquest 2020.

Promoció econòmica de l’Ajuntament de Mataró distingeix dos tipus d’accions que poden rebre la subvenció, d’una banda les que estan relacionades amb el màrqueting i la comunicació, com la millora lloc web gestió de continguts o la creació de perfils de xarxes socials, instal·lació d’eines analítiques web, un pla de màrqueting digital o campanyes de publicitat en línia. D’altra banda, també poden rebre aquest impuls econòmic les accions dedicades a la gestió de clients i del punt de venda, més enfocades a la digitalització dels processos logístics. Tot plegat, passos que cada cop són més imprescindibles per mantenir els negocis al dia davant les exigències del context actual.

La convocatòria es va obrir el 18 de novembre i es tancarà el pròxim 9 de desembre. Es tracta d’un dels tres ajuts que es gestionen des de Promoció Econòmica de l’Ajuntament, juntament amb el programa "Aixequem Persianes" i el pagament dels interessos de crèdits.

Informa: C.Sánchez