La COVID ha portat a molts comerços mataronins a explorar vies de transformació digital

La transformació digital dels negocis no passa únicament per les pàgines web, comença amb la comunicació amb els clients a través de qualsevol canal. Així ho ha assegurat Dolors Guillén, consultora de màrqueting estratègic, que va ser regidora de promoció econòmica i innovació a l’Ajuntament de Mataró i presidenta del Tecnocampus, que elabora un estudi sobre el comerç de Mataró amb el suport de la UOC i l’Ajuntament de Mataró. Segons ha detallat Guillén en una entrevista a Mataró Audiovisual, la informació que s’ha recollit durant la crisi del coronavirus assenyala que persones grans sense l’hàbit de comprar mai per internet i que mai comprarien a grans plataformes, hagin utilitzat nous canals, com whatsapp, perquè les seves botigues de referència els fessin arribar les compres a casa. 

Tradicionalment la possibilitat de comprar en línia ha generat molts temors a les botigues que centren el seu volum de negoci en les compres presencials. Dolors Guillén ha afirmat que la plataforma de vendes per internet és un complement, que permet arribar a més clients. És per això que considera que la millor fórmula és combinar les dues opcions de compra per incloure tots els clients possibles. 

A hores d’ara l’estudi sobre el comerç de Mataró es troba en la seva primera fase i és el primer de tres que s’han de completar el febrer del 2021. En aquest moment en el marc del projecte es continuen fent enquestes i a mitjans de juliol veurà la llum l’estudi amb els primers resultats.

Informa: C.Sánchez