L’Ajuntament ofereix intermediació al sector empresarial, tocat per la pandèmia

Llogaters i propietaris de locals en situació de vulnerabilitat podran comptar amb un nou dispositiu d’informació liderat pel Col·legi d’Advocats

La pandèmia ha passat factura en molts sectors. L’empresarial, de fet, ha vist com els seus ingressos en gran part s’aturaven, però les despeses fixes, com els lloguers per exemple, es mantenien. Ara, l’Ajuntament, ha signat un acord amb el Col·legi d’Advocats per tirar endavant un nou dispositiu  amb informació i serveis d’intermediació adreçat sobretot a llogaters i propietaris de locals comercials en situació de vulnerabilitat. També als negocis que necessitin orientació per haver cessat la seva activitat. Així doncs, es posen sobre la taula diferents opcions per afrontar les dificultats de pagament dels lloguers i la voluntat d’arribada d’acords per continuar amb els contractes. També un servei d’assessorament i informació davant la possibilitat del tancament del negoci o empresa.

Aquest dispositiu va d’acord amb les línies d’actuació preses a la Taula per la reconstrucció social i econòmica. Un ens que ja dotava de 3,2 milions d’euros el 2020 i que ara, el 2021, suma 1 milió d’euros més, provinent del romanent de tresoreria. D’aquests diners ara es destinaran 5.000 euros a una bossa d’hores pels lletrats del Col·legi d’Advocats que treballaran mensualment, dos treballadors cada mes, en aquest projecte. L’Ajuntament segueix oferint ajudes a les petites empreses i als autònoms que tinguin despeses generades per l’impacte de la Covid-19.

La signatura de l’acord ha tingut lloc a la seu del Col·legi d’Advocats i en la presentació s’ha explicat que el servei donarà el tret de sortida aquest mateix divendres, 16 d’abril, a l’Oficina Mataró Empresa del Tecnocampus. Per accedir-hi cal reservar cita prèvia. Un servei que estarà disponible cada divendres fins al 30 de setembre.

Informa: M.Gómez / R.Casanova