Inbox Publicitat, com emprendre en femení a Mataró

L'agència de màrqueting i publicitat que lidera Dolors Guillén ajuda i acompanya empreses en la posada en marxa de campanyes comercials, i fa mentories pels seus equips. La consultoria, que va néixer de la mà del TecnoCampus, compleix ara deu anys

Publicista, consultora i docent, però sobretot emprenedora. Amb aquesta carta de presentació Dolors Guillén funda l'any 2012 Inbox Publicitat. Una aventura empresarial que enguany ha celebrat els deu primers anys de vida.

Dolors Guillén, fundadora d'Inbox Publicitat: Nosaltres estem com a agència de publicitat i màrqueting i en els darrers anys ens hem focalitzat més en el màrqueting digital perquè és el que el mercat ens està demanant

Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques i postgrau en Social Media, Guillén, que també va ser regidora de l'Ajuntament de Mataró i presidenta de la Fundació TecnoCampus, es va veure obligada a emprendre per necessitat.

Dolors Guillén, fundadora d'Inbox Publicitat: Treballava en una empresa que estava al Tecnocampus i en plena crisi va tancar perquè tots els clients ens van abandonar. Això va passar a dues setmanes de casar-me. En aquell moment, l'únic que tenia en el cap el casament. A més, la mare em va dir primer casa't i fes el viatge de noces i, quan tornis ja ho mirarem.

D'aquella decisió i mirant-ho en perspectiva no se'n penedeix malgrat les dificultats i els alts i baixos. Els 12 anys d'experiència en el sector i el coneixement del mercat van fer que Guillén fes el pas definitiu i d'estar a l'ombra va passar a dirigir el seu propi negoci.

Va capitalitzar l'atur i va trucar a la porta del Tecnocampus de Mataró per validar plegats la proposta empresarial. L'emprenedoria no és fàcil, es necessita una gran dosi de planificació i perseverança. En la societat actual, on domina la cultura de la immediatesa, moltes emprenedores desisteixen abans d'aconseguir l'objectiu i d'aquí la importància d'organitzacions com ara Dona't un impuls, per compartir experiències, establir lligams i oferir eines a les dones amb idees.

Considera que les emprenedores no tenen unes necessitats diferents dels seus homòlegs masculins, però sí que el fet de ser dona aporta una sensibilitat i un punt de vista diferent, potser més compromès.

Dolors Guillén, fundadora d'Inbox Publicitat: Sempre parlo de capacitats i no de gènere. Sí que és cert que les dones tenim un sisè sentit i una sensibilitat diferent. Estem enfocades en tirar endavant el negoci, però també ens preocupem pel tema familiar i per moltes altres coses perquè tenim la capacitat de fer-ho.

Tot i haver fidelitzat una quinzena de clients fixos i haver participat en moltes altres col·laboracions, Guillem no s'està de res i anuncia que treballa en un projecte innovador vinculat amb el metavers del qual en sentirem a parlar aviat.

Informa: Lluís Martínez