Golden Hotels, referent del turisme familiar al Maresme

L'empresa de Pineda de Mar, guardonada amb el premi FAGEM a la Trajectòria Empresarial, compta amb vuit hotels al llarg de la costa catalana que sumen 2.000 habitacions

La història de Golden Hotels engega tot just en l'època en què el turisme començava a caminar i els primers estrangers descobrien les bondats d'aquest territori. Un sector que seixanta anys després és clau per a l'economia comarcal, sobretot a la zona de l'Alt Maresme.

Pere Aragonès (Conseller Delegat de Golden Hotels): La cadena Golden Hotels neix l'any 1963. La família tenia una fàbrica tèxtil, aquí mateix, on som ara. Com que a la zona es començaven a obrir negocis de turisme, decideixen fer un hotel. Es posen en contacte amb part de la família que tenia unes feixes aquí davant i construeixen el Taurus

L'hotel continua sent la icona d'aquesta empresa familiar. Un establiment situat a primera línia de mar i que, segons les cròniques de l'època, era el més gran de l'Estat espanyol. De fet, dins de les instal·lacions hi havia una plaça de toros. Un espai que ara ocupa un parc aquàtic amb tobogans. Actualment, la cadena compta amb vuit hotels, a Salou i a Tossa de Mar, que sumen 2.000 habitacions.

Malgrat l'evolució i transformació del sector, el seu continua sent un client familiar que ve a passar l'estiu a la costa i que, sobretot, vol gaudir de la platja, el sol i d'activitats lúdiques. Una fórmula d'èxit que ha estat guardonada amb el premi FAGEM a la Trajectòria Empresarial, la distinció més important de la patronal maresmenca.

Pere Aragonès (Conseller Delegat de Golden Hotels): El turista que venia d'inici era d'una classe un pel superior. Era gent que es posava d'americana per anar a sopar cada dia i que buscava l'exotisme d'aquella Espanya que començava a industrialitzar-se. El turista d'ara busca un país segur, que tingui totes les comoditats que té a casa i gaudir del clima.

El principal mercat de Golden Hotels és l'anglès, però el visitant nacional hi té cada cop més pes, juntament amb el francès. Malgrat el Brèxit i la pandèmia de la Covid, que els ha castigat durant dos anys consecutius, la cadena tancarà el 2022 amb un benefici rècord de més de 50 milions d'euros. El millor de la seva història, diuen. De cara al futur, la vista està posada no tant en sumar nous hotels en propietat sinó en guanyar-ne més en gestió.

Pere Aragonès (Conseller Delegat de Golden Hotels): A nosaltres ens agradaria créixer amb gestió d'hotels i continuar amb la nostra política d'empresa que és donar un servei que tingui en compte la plena satisfacció del client i que marxi amb ganes de repetir

Amb més de 800 treballadors, la temporada no s'allarga més enllà de 7 mesos en la majoria d'establiments. Un negoci marcat pel bon temps que dona el tret de sortida per Setmana Santa i que arriba fins a mitjan novembre. El tancament serveix per posar a punt els edificis i fer-hi obres de millora. Una inversió que enguany s'enfila als 5 milions d'euros.

Informa: Ll. Martínez