El Gremi d’Hostaleria i Turisme de Mataró i el Maresme assegura que els números d’aquest estiu no són “els que esperàvem” i que no preveuen “un futur prometedor per a la restauració”

La restauració de la ciutat no fa un balanç positiu dels mesos d’estiu. La facturació, segons explica el Gremi d’Hostaleria i Turisme de Mataró i el Maresme, s’ha mantingut amb xifres prepandèmiques, però la pujada de preus de la matèria primera dels restaurants no para d’enfilar-se. Uns números que no compensen tampoc la marxa de vacances de molts dels mataronins que, sobretot als barris i tal com diu el gremi, deixen els carrers i els restaurants ben buits.
Jordi Milà, president Gremi d’Hostaleria i Turisme de Mataró i el Maresme: “En línies generals, pel que fa als números pot ser que estiguem en valors del 2018 o 2019, però les despeses no són les mateixes. Al balanç de números finals surt negatiu, perquè no és el que esperàvem. No preveig un futur prometedor per a la restauració”.
I si el futur no és massa prometedor, per on passa la solució? Segons el Gremi d’Hostaleria cal continuar apostant per grans esdeveniments a la ciutat, com ho ha estat La Vuelta fa ben pocs dies, però també per una forta campanya turística que ajudi a consolidar Mataró com a un reclam internacional. I a més a més d’això, consideren que cal també recordar als mataronins la importància de la restauració local i incentivar-los amb ofertes diverses i propostes originals.
Jordi Milà, president Gremi d’Hostaleria i Turisme de Mataró i el Maresme: “La solució crec que és oferir una gastronomia de qualitat, coses diferents i activitats diverses, com la Ruta de la Tapa. Incentivar la gent a què surti de casa i recordar-los que la restauració és un motor molt important per la ciutat. Som un país llatí i ens agrada sortir i petar la xerrada amb un vi o una cervesa a la mà”.
Des del gremi veuen amb incertesa els pròxims mesos de tardor i hivern. De fet, els preocupa que els episodis de pluges que s’estan produint últimament es concentrin sobretot els caps de setmana, moment que la restauració puja la facturació.