El turisme del Maresme espera una temporada “per agafar embranzida”

Ho plantegen com a un any de transició, de recuperació, sempre que, segons calcula el Consorci de Promoció Turística del Maresme, el mes de juny puguin obrir tots els àmbits turístics

El turisme del Maresme té l’esperança que aquest 2021 pugui ser un any per agafar embranzida de cara a l’any vinent. Ho plantegen com a un any de transició, de recuperació, sempre que, segons calcula el Consorci de Promoció Turística del Maresme, el mes de juny puguin obrir tots els àmbits turístics i tenir una temporada “estable” fins a Nadal.

Segons el mateix Consorci, encara és aviat per fer balanç de quins negocis aguantaran a tota la situació i quins es quedaran pel camí i si els consumidors i clients hauran canviat d’hàbits o buscaran altres tipus de serveis. És per això que consideren que és un bon moment per adaptar-se i millorar, en un creixement progressiu, que és el que preveuen per aquest 2021.

De fet, creuen que aquesta temporada serà de reinvenció, com ha passat també en altres sectors. A més a més d’adaptar-se a les mesures de seguretat vigents, el turisme vol aprofitar l’onada de descoberta dels visitants de proximitat i utilitzar tota la situació per millorar alguns dels seus serveis. Ho ha explicat a Mataró Audiovisual el president del Consorci de Promoció Turística del Maresme, Joaquim Arnó.

El sector turístic arriba al 2021 després d’un any més que complicat, especialment als municipis de la costa. Tots els àmbits del turisme com la gastronomia, el patrimoni cultural o els allotjaments, s’han vist plenament afectats per les restriccions de contenció del coronavirus, però segons el Consorci els hotels, càmpings i altres tipus d’allotjaments, han estat un dels grans perjudicats. De fet, des del Maresme es van oferir més d’un milió i mig de places d’allotjament només a l’agost i tan sols se’n van ocupar mig milió, salvats bàsicament pel turisme de proximitat. Durant l’estiu i segons explica Arnó, el turisme rural va arribar a tenir una ocupació de fins al 60 per cent, mentre que els càmpings i els grans hotels no van superar el 20 per cent. Una xifra complicada registrada, a més, durant la temporada alta del sector.

Els confinaments territorials han fomentat el coneixement de la comarca internament i els catalans o, més concretament, els maresmencs, han descobert rutes, patrimoni, gastronomia i elements atractius ben a prop de casa seva, al Maresme.