Rafel Vallbona publica un llibre sobre l'art de no fer res

'Dolce far niente. Una primavera toscana', ambientat a Siena, és, segons l'autor, 'un viatge interior, una assaig sobre l'art de no fer res, que d'això els italians en saben molt'. Vallbona ho ha explicat a l'Entrevista de Mataró Ràdio

El periodista i escriptor Rafael Vallbona, en un moment de l'Entrevista de Mataró Ràdio
El periodista i escriptor Rafael Vallbona, en un moment de l'Entrevista de Mataró Ràdio

El periodista i escriptor Rafael Vallbona publica un nou llibre. Titulat "Dolce far niente. Una primavera toscana", narra un viatge a la Toscana, especialment a la ciutat de Siena. En el text Vallbona reflexiona sobre l'art de viatjar i deixar-se portar pel plaer del gaudi de les coses en contraposició a l'actitud del turista obsessionat amb la visita ràpida i la foto pel record. 

RAFAEL VALLBONA, periodista i escriptor
No he pretès fer un llibre de viatges, perquè fer un llibre de viatges per parlar de Siena quan hi ha tanta gent que hi va ni té gaire misteri. Més aviat és un viatge interior. De fet, un assaig sobre l'art de no fer res, que això els italians en saben molt. I els envejo. 

El llibre forma part de la col·lecció La joie de vivre i està editat per Univers, del Grup Enciclopèdia. "Dolce far niente" incorpora un codi QR amb una llista de les cançons i temes musicals italians que Vallbona menciona en el seu llibre.