El Teatre Monumental representa l’òpera “La maternitat d’Elna”

Martí Carreras és l’artífex de l’òpera, que es remunta a la institució nascuda el 1939 a la Catalunya del Nord de la mà d’Elisabeth Eidenbenz, la infermera suïssa que la va fundar

Imatge: Mataró Audiovisual

Mataró va acollir el diumenge passat “La Maternitat d’Elna”, un projecte compost per Martí Carreras, reconegut compositor i professor vallesà. L’obra que es representa al Teatre Monumental i a altres localitats és una versió reduïda de piano i violoncel basada en l’original, estrenada el 2019 a La Garriga. L’argument de la peça és l’experiència de dues mares espanyoles que van donar a llum a la Maternitat d’Elna, la institució que la infermera Elisabeth Eidenbenz va fundar el 1939 a la Catalunya del Nord per a les dones exiliades que fugien de la Guerra Civil. Carreras explica com va ser el procés de creació de l’obra.

El Foment Mataroní va programar l’òpera per a la temporada passada, però la covid-19 va obligar a posposar-la fins ara. Antoni Vilà, el programador musical de l’entitat, confia en la fidelitat del públic i la reactivació per fer front a aquesta reobertura cultural.

“La maternitat d’Elna” tanca la XVIII (divuitena) Temporada de Concerts Simfònics del Foment Mataroní, que es va suspendre el març del 2020 i es va reprendre la passada primavera.

Informa: E.Sitjà